Zpráva ČTK: Strany a hnutí před sněmovními volbami vsadily nejvíce na kontaktní kampaň, sociální sítě a billboardy. Stranické mítinky byly v menšině. Kandidáti spíše ke své propagaci využívali společenských akcí, vládní činitelé především z ANO pak ve zvýšené míře slavnostně otevírali dopravní a jiné stavby. K tématům kampaně patřila ekonomika včetně rostoucí inflace, pokračující opatření proti koronaviru a částečně také migrace.
V posledních týdnech kampaň přiostřily vzájemné výpady a obviňování se z šíření dezinformací především mezi ANO a opozičními koalicemi, které mají podle odhadů největší šance na volební vítězství. Výjimkou nebylo ani poškozování billboardů. Naopak výjimečným incidentem bylo házení vajíček na předsedu ANO Andreje Babiše během jeho autogramiády v Průhonicích u Prahy na náměstí, kde příznivci spolku Milion chvilek na zem namalovali kříže připomínající oběti epidemie koronaviru. Kříže se objevily i na mítinku ANO v Českých Budějovicích.
Zatímco lídři ANO a ČSSD využívali ke kampani svých vládních funkcí a vozidel, někteří opoziční kandidáti obcházeli obce pěšky. Adepti koalice Spolu vsadili nově na formu kampaně chozením ode dveří ke dveřím. Lídr liberecké kandidátky Pirátů a Starostů Jan Farský (STAN) vyjížděl za voliči velorexem. Olomoucká ČSSD objížděla kraj s mobilní ambulancí, ve které kandidátka a primářka Dana Galuszková zájemcům měřila krevní tlak a srdeční tep.
Hlavně menší uskupení jako Přísaha vsadily na petiční stánky na náměstích nebo parkovištích u obchodních center. SPD pořádala akce s názvem Český jarmark, v němž nabízela potraviny za nižší ceny než v kamenných obchodech.
V porovnání s minulými lety vzrostl počet bannerů volebních uskupení, které byly k vidění na plotech, balkonech nebo zdech soukromých domů. Ke standardním formám kampaně patřily volební noviny, inzerce v médiích či ve vozech hromadné dopravy, případně na vlakových nádražích. Mítinky dominovaly zahájení kampaně, některá uskupení je plánují i na její závěr.
Strany a hnutí za kampaň pro sněmovní volby utratily podle protikorupční organizace Transparency International (TI) podle stavu na volebních účtech asi čtvrt miliardy korun, výsledná suma bude podle ní zhruba dvojnásobná. Největší částka byla podle organizace utracena z koaličního účtu uskupení Spolu, tedy ODS, KDU-ČSL a TOP 09, a to 62 milionů korun z finančního limitu na kampaň, který činí 90 milionů korun. SPD za kampaň zaplatila 47 milionů korun, koalice Pirátů a Starostů 40 milionů. ČSSD za devět měsíců od vyhlášení voleb utratila 33 milionů a ANO 23 milionů korun. Seskupení Trikolory se Svobodnými a Soukromníky dalo na kampaň 18,5 milionu korun, KSČM 15 milionů a hnutí Přísaha devět milionů korun.